Sponsorteamet arbejder på højtryk med at lave samarbejdsaftaler

SKAGEN: Skagen Festival er andet og meget mere end de fire festivaldage i juli, hvor byen summer af musik og glade festivalgæster.

Planlægningen er omfattende og for mange af de frivillige ildsjæle er festivalen en del af hverdagen hele året rundt.

Her i vintermånederne har sponsor-teamet travlt.

200 lokale erhvervsdrivende bliver besøgt i håbet om at sikre en sponsor- eller samarbejdsaftale for den kommende festival.

Jeanette Johansen og Thorben Pedersen har kontakten til de mange sponsorer og bliver taget godt imod.

- Når vores by skal tage imod 30.000 festivalgæster, i de fire dage festivalen varer, er det af stor betydning, at alle står sammen og bakker op, siger Thorben Pedersen.

- Det er jo ikke en hemmelighed, at festivalen har haft både op- og nedture og har været særdeles udfordret flere gange igennem snart fem årtier. De mange trofaste og loyale sponsorer er med til at sikre de trygge rammer, siger Thorben Pedersen.

Skagen Festival er ikke en indhegnet begivenhed som så mange andre festivaler og store musikevents.

Erhvervsdirektør Niels Bay Christensen anslår forsigtigt, at Skagen Festival med de 30.000 festivalgæster genererer en omsætning på ca. 60 millioner - en omsætning, der kommer hele byen til gode.

Festivalen har en vision om, at Skagens turist- erhvervs- og handelsliv skal have mulighed for aktivt at være en del af festivalens succes.

Scenerne er placeret både i midtbyen og på havnen og er dermed med til at trække folk rundt i hele byen – selv i Gl. Skagen har festivalen en ’pop-up’ scene, hvor der spilles festivalmusik fredag og lørdag til frokost.

Omsætningen gør Skagen Festival til en af kommunens største virksomheder indenfor oplevelsesøkonomien.

Lis Jensen, formand for Skagen Festival, er glad for den store opbakning.

- I al beskedenhed synes vi selv, at festivalen er en vigtig del af sommeren i Skagen. En ting er, at alle os 650 festivalfrivillige har en kæmpe kærlighed til musikken og hele fællesskabet omkring det at afvikle så stort et arrangement. Men vi er også meget bevidste om det ansvar, der helt naturligt følger med, så festivalen også består om mange år.

- At der er så mange folk fra det lokale erhvervsliv, der bakker op og helt naturligt tager del i ansvaret, betyder meget for en frivillig organisation som vores, siger formanden.

Sommerens festival bliver nummer 49 i rækken siden det hele startede i Tuxens Villa tilbage i 1971.

Arbejdet med næste års store festivaljubilæum er for længst påbegyndt.

- Der er mange gode folk i sving og vi arbejder målrettet på en helt særlig festival i 2020.

- Lige nu er fokus på den kommende festival, men vi vil gerne afsløre så meget, at turen ned ad memory lane får lidt ekstra fokus, understreger Lis Jensen og lover, der bliver meget at glæde sig til.

Vil du gerne med på holdet af sponsorer? Eller har du en go’ idé til et samarbejde?

Så kan Thorben Pedersen og Jeanette Johansen kontaktes på sponsor@skagenfestival.dk.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...