Sidste år kunne fans af det 60’er-inspirerede danske rockband, The Blue Van, fejre genudgivelsen af bandets gennembrudsalbum Man Up ved en række koncerter rundt i Danmark. Albummet var en bragende succes, da det udkom i 2008 med hit-singler som ”Silly Boy” og titelsangen ”Man Up”, og satte dengang for alvor The Blue Van på landkortet som et af Danmarks bedste livebands. Nu er forløberen – singlen ”Heavy Load” - til bandets kommende nye rockplade på gaden, og med den umiskendelige The Blue Van – lyd er der lagt op til en gedigen rockfest på lørdag d. 29. februar, når bandet går på scenen på Kappelborg.

Historien om The Blue Van er en hæsblæsende sag og bandet har været igennem langt mere, end langt de fleste danske bands når på en hel karriere. De fire medlemmer gik i børnehave sammen i Brønderslev, begyndte at spille sammen som 12-årige, fik amerikansk pladekontrakt i 2003, udgav album i hele verden og spillede store koncerter i USA. Men tre år senere var det slut. Pladeselskabet krakkede, rockdrømmen brast, og Steffen Westmark, Søren V. Christensen, Allan Villadsen og Per Jørgensen måtte flytte hjem på børneværelserne igen. Hurtigt mandede de sig dog op til et nyt album, fik hits og hul igennem til reklamer, film og tv-serie.

”Man Up” bød på bl.a. hitsinglerne ”Silly Boy” (P3’s Uundgåelige) og ”Man Up” efterfulgt af nummeret ”There Goes My Love”, som blev verdenskendt i den første ”iPad”- reklame i 2010. Derefter fulgte albummet ”Love Shot” som også affødte flere single hits, så som ”Love Shot” og ”Fame And Glory” såvel som duetten ”Love Radar” med danske Nabiha. I kølvandet på dette er bandet også blevet honoreret med en BMI Award samt nomineret til flere priser herunder P3 Guld Pris i kategorien ”Årets Gennembrud”, og har i dag mere end 30 synkroniserings-placeringer i bagagen.

Det lokale rockband KIBITZER varmer publikum op fra kl. 21.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...