Den svage svenske og norske krone er en udfordring for turisterhvervet. Men med en ny form for kampagne vil rederiet Stena Line og Turisthus Nord forsøge at udligne kursforskellen

KOMMUNEN: De svenske og norske endags- og feriegæster har i årevis været blandt de vigtigste kunder på hoteller, feriecentre, campingpladser og feriehuse i Frederikshavn kommune.

Men den svage svenske og norske krone har gjort Danmark til et relativt dyrt feriemål.

Nu har rederiet Stena Line i samarbejde med Turisthus Nord taget kampen op mod udfordringen ved at iværksætte en storstilet kampagne, der sikrer svenske og norske færgepassagerer store rabatter på alt fra museumsoplevelser til frisk bagerbrød.

Kampagnen bakkes op at et markedsføringsbudget på 6,8 millioner i Sverige og Norge.

- Kronekursen er desværre ude af vores hænder. Men i stedet for at se passivt til har Turisthus Nord sammen med Stena Line nu kastet alle kræfter ind for at få de svenske og norske gæster tilbage i stort tal, siger René Zeeberg, direktør i Turisthus Nord.

- Vi ved, at både svenskere og nordmænd elsker atmosfæren her hos os, men kronekursen er desværre blevet en barriere for dem.

- Så da Stena Line bad os om at understøtte deres kampagne, var vi selvfølgelig klar. Nu handler vi sammen med vores erhverv i Skagen, Frederikshavn og Sæby, og jeg er sikker på, at kampagnen vil skabe en mærkbar effekt.

Kampagnen, der er døbt ”Golden Deals”, går i al sin enkelthed ud på, at rejsende med Stena Line til Danmark kan præsentere deres færgebilletter på museer, restauranter og oplevelsesparker, hvorefter gæsterne kommes i møde med rabatter, der i størrelse modsvarer forskellen i kronekurs.

- Hos Turisthus Nord har vi i de seneste måneder brugt mange mandetimer på at kontakte vores erhverv for at få dem med ombord i kampagnen. Og jeg kan kun sige, at opbakningen har været enorm. Det viser, at vi i turisterhvervet i Frederikshavn Kommune er i stand til at løfte i flok, når det virkelig gælder, siger René Zeeberg.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...