Trods alle corona-udfordringer lykkedes det endnu engang at gennemføre projekt Løvens Hule med stor succes på Frederikshavn Handelsskole

KOMMUNEN: På HHX i Frederikshavn arbejder eleverne med et projekt, der kaldes Løvens Hule i relation til studieområdet.

Alle elever får undervisning i studieområdet, som består af syv tværfaglige forløb, der er fordelt over uddannelsens tre år.

Formålet med studieområdet er blandt andet, at eleverne får mere viden om fagenes ligheder og forskelle ved at arbejde med flerfaglige problemstillinger af økonomisk og samfundsmæssig karakter.

I Løvens Hule skal eleverne på 2. år arbejde med fagene afsætning, virksomhedsøkonomi og erhvervsjura.

Projektet ender med et mundtligt oplæg med en ny forretningside og forretningsmodel, som de skal præsentere for en gruppe ”løver”, som består af lokale erhvervsfolk.

- Det giver eleverne en hel anden dimension, at de skal fremlægge for nogle fra det pulserende erhvervsliv. Man fornemmer elevernes begejstring ved at arbejde med noget virkelighedsnært og ved at skulle stå til regnskab overfor løver, der dagligt arbejder med lignende problemstillinger, fortæller Chalotte Møller, som er underviser i afsætning på Frederikshavn Handelsskole.

Der blev blandt andet udarbejdet en online undervisningsportal, en app med cykellås og med ekstrafunktion med lys til at finde sin cykel, en chip til kæledyr med GPS, så man kan finde sit bortløbne kæledyr og mange andre gode ideer.

Også løverne var begejstret for arrangementet.

Løverne bestod af Lars Fanth fra LF-food, Martin Høgh fra WGS Wellness Group og Henrik Frederiksen fra Jyske Bank.

- Det var igen en fornøjelse at være sammen med alle disse entusiastikke og positive unge mennesker, som virkelig har gjort sig umage. Dejlig kreativt og innovativt med unge som ikke fokuserer på problemerne - men derimod på mulighederne for de er ikke belastet af de skrammer som vi andre har fået undervejs, fortæller Lars Fanth fra LF-food.

Også eleverne var glade for projektet .

- Arbejdet med Løvens Hule har været meget interessant, og har givet en anden forståelse for de forskellige fags teorier, når nu vi arbejdede med et produkt, vi selv opfandt. Det var også spændende og anderledes at fremlægge ideen for erhvervsdrivende, da de har en anden tilgangsvinkel i forhold til underviserne, fortæller Gustav Dannervig fra 2F.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...