30 ledige klædes på til fremtidens arbejdsmarked

KOMMUNEN: I torsdags mødte 30 ledige op på Colearning, Frederikshavn Handelsskoles kursusafdeling.

Det var første dag på forløbet ‘Fremtidens Kunderådgivere’.

De næste seks uger kommer deltagerne igennem seks moduler, der alle retter sig mod arbejdsopgaver og funktioner, som omhandler kunderådgivning, vejledning og kundeservice.

- Sammen med ATP Udbetaling Danmark og Jobcenter Frederikshavn oplevede vi, at arbejdsgiverne efterspurgte medarbejdere med opdaterede kompetencer indenfor kunderådgivning.

- Det samme gjorde sig gældende for de arbejdssøgende; de ville også gerne have nyere viden indenfor feltet.

- Indenfor de senere år er der sket utrolig meget indenfor kundeservicefaget.

- Der er kommet flere kanaler til, f.eks. de sociale medier, åbningstiden er blevet udvidet og kunderne forventer måske også en smule mere end tidligere.

- Nærvær og menneskelige relationer er i høj kurs, når vi taler kundeservice i år 2019 og fremadrettet.

- Det betyder, at vi skal gentænke måden at møde kunderne på, siger Poul-Erik Skovsgaard, der underviser kursisterne.

Forløbet slutter 11. juni.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...