SKAGEN: Der er omkring 50.000 gæster i Skagen i uge 29. Det kan tydeligt ses i bybilledet, hvor turisterne nyder dagene ved de forskellige turistattraktioner og handler i byens forretninger.

Skagen Handelsstands Forenings tradition i uge 29, med at holde Børnenes Open by Night om torsdagen, blev i år holdt i en light udgave på grund af coronaen. Mange aktiviteter for børn og mange gode tilbud i forretningerne for hele familien.

Det blev en dag og aften, hvor der var trængsel i midtbyen med masser af gæster. Allerede fra formiddagen var børnene i gang med at hoppe i elastikspring i den store Highjumper. Legepladsen og skaterbanen ved Kappelborg var som altid et stort legeland for børn og unge.

Ved Vandkunsten var der udstilling af Motorcrosser fra Cross Klub Nord i Skagen. Klubben har omkring 16 medlemmer i en alder fra 6 til 66 år.

Som noget nyt i år, stillede Kystmuseet Skagen op med den flotte røde Bedford bus foran Spar Nord. Bussen kører om sommeren rundt med turister i Skagen, hvor chaufførerne giver en guidet tur med fortællinger om byen. Bussen køres af frivillige og det er de samme, der vedligeholder den i vinterperioden.

Et stort hit, var Farm Funs kæledyr og ponyer. Placeret godt foran ECCO-sko, var det en meget velbesøgt attraktion. Her kunne børn kæle med geder og kaniner og få en ridetur på ponyerne. Ejerne af skoforretningen, var glad for aktiviteten og det trak en del gæster med børn i den del af gaden.

På turen fra Mindestøtten og ind til Vandkunsten fik Ballonmanden Ib snakket med mange børn og lavet mange forskellige versioner af ballondyr og andre sjove figurer. Spar Nords maskot Frønse, var også på tur i midtbyen og gav børnene en sjov oplevelse.

Byens Natteravne, der tager rundt i nattelivet og passer på de unge, var også med og fremviste de flotte gule cykler, som de har fået sponseret af Lions i Skagen.

Flere forretninger havde lavet noget for børnene. Et sted kunne man grave efter rav og lave armbånd og halskæde af rav. Et andet sted kunne børnene deltage i en tegne- og snørebåndskonkurrence.

En rundspørge blandt nogle forretningsdrivende en times tid før lukketid, gav et godt billede af en god aften, med mange kunder og en god omsætning. Open by Night fortsatte efter butikkerne lukkede, på spise- og musikstederne.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...